Το λογότυπο μιας εταιρείας είναι πολλά περισσότερα πράγματα από μια όμορφη εικόνα.
Στην ουσία, σηματοδοτεί και ορίζει εν πολλοίς και την ίδια την επιτυχία. Σε πρώτη φάση τραβάει το βλέμμα και αφού το αιχμαλωτίσει οδηγεί στην πώληση και τη δοκιμή. Στη συνέχεια βέβαια, όλα εξαρτώνται από την ποιότητα του προϊόντος ή της προσφερόμενης υπηρεσίας ενώ πολλά κρίνονται και από την επιτυχία της διαφημιστικής καμπάνιας συνολικά.
Το παρακάτω Infographic του Vladimir Gendelman, CEO της CompanyFolders.com, εξηγεί πολλά για ένα logo που πετυχαίνει διάνα τον στόχο του.
Οι βασικές "συνταγές" επιτυχίας λοιπόν για ένα σωστό λογότυπο που ενδεχομένως θα μείνει και στην ιστορία, είναι οι παρακάτω:
-Να απευθύνεται στο κοινό του με τρόπο δελεαστικό για την ηλικιακή κατηγορία για την οποία προορίζεται. Παράδειγμα:
-Κάνε το λογότυπο σου μοναδικό, αποφεύγοντας τα κλισέ. Καλό είναι επίσης να απορρίπτονται οι παρωχημένες ή πολύπλοκες γραμματοσειρές.
-Τόλμησε να πρωτοτυπήσεις και να κάνεις κάτι διαφορετικό. Ο πελάτης πρέπει να καθηλώνεται από το λογότυπο και να εντυπωσιάζεται. Την ίδια ώρα, στόχος είναι η απλότητα και ο μινιμαλισμός. Ο συνδυασμός πρωτοτυπίας και απλότητας γεννούν το τέλειο λογότυπο.
-Το λογότυπο πρέπει να σχετίζεται με την εταιρεία και τα προϊόντα της με τρόπο συμβολικό. Επιτυχημένα παραδείγματα είναι τα logo της Apple και των Burger King.
-Βασικό στοιχείο επίσης είναι να τηρείται η ισορροπία του λευκού στην εικόνα:
-Εκμεταλλεύσου τη δύναμη του σχήματος. Ο κύκλος συμβολίζει την αρμονία και την ενότητα. Το τετράγωνο την ισορροπία και την ασφάλεια. Το τρίγωνο τη δύναμη και τη σταθερότητα καθώς και την αρρενωπότητα.
-Όπως είπαμε και παραπάνω, βασική είναι η γραμματοσειρά.
Πέραν από την αποφυγή των επιτηδευμένων, η επιτυχία εξαρτάται και από την επιλογή της γραμματοσειράς που ικανοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τον σκοπό της.
Η γραμματοσειρά που επιλέχθηκε εν τέλει για την Disney ήταν εκείνη που έδινε περισσότερο την αίσθηση της χαράς και του παιχνιδιού σε σχέση με την πρώτη που απερρίφθη λόγω της σοβαρότητας της:
-Δεν είναι ανάγκη να λες τα πάντα, κάποια στοιχεία μπορείς απλά να τα υπονοείς. Παράδειγμα το "S" στο "USA" και το βέλος στο "FedEx".
-Βασικό στοιχείο είναι επίσης το χρώμα που θα επιλεχθεί.
Το κόκκινο δίνει την αίσθηση της ζέστης και της ενέργειας, το πράσινο της φύσης και της αφθονίας, το ροζ συμβολίζει τη γυναίκα και την αγάπη, το μπλε τον επαγγελματισμό και την επιτυχία, το κίτρινο τη χαρά και την αισιοδοξία, το πορτοκαλί την κοινωνική και περιπετειώδη διάθεση, το μοβ την καινοτομία και την δημιουργικότητα και το μαύρο τη δύναμη και την εξέλιξη.
-Τέλος, καλό είναι το λογότυπο που θα φτιάξεις να προσαρμόζεται εύκολα ανάλογα με τη χρήση του σε διαφορετικές οθόνες και όταν επιλέγεται διαφορετικό επίσης χρωματικό φόντο.
Πηγή Infographic: companyfolders
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου